Solimini Angelo

Igiene
Policlinico Umberto I, Centro Didattico Polifunzionale
su appuntamento via email

Epidemiologia ambientale, analisi del rischio di epidemie, analisi dell’effetto dell’inquinamento sulla salute umana e sugli ecosistemi acquatici. Progetti conclusi:

• 2016-2020 Estimating the outbreak risk of Dengue, Chikungunya and Zika virus: epidemiological, immunological and environmental factors Universita’ La Sapienza. (Responsabile scientifico)
  • 2015-2019 Water JPI – Tracking and assessing the risk from antibiotic resistant genes using chip technology in surface water ecosystems (TRACE) H2020 Water Joint Programming Activities. (Responsabile unita’ operativa)
  • 2009-2012 FP7-ENV-2008-1: Water bodies in Europe: Integrative Systems to assess Ecological status and Recovery. Commissione Europea (Responsabile unita’ operativa)
  • 2005-2009 FP6-SSPI-CT-2003-502158: Relationships between ecological and chemical status of surface waters. Commissione Europea (Partecipante)
  • 2000-2004 FP5 - EVK1-CT-2000-00081: Human effects on nutrient cycling in fluvial ecosystems: The development of an Expert System to assess stream water quality management at reach scale. Commissione Europea (Responsabile di workpackage).

Modulo di epidemiologia presso i CdL di Medicina "A", Infermieristica S. Spirito e Genetica e Biologia Molecolare. Link alle pagine Elearning:

Curriculum Italiano: